Kako prevladati inzulinski šok

Inzulinski šok je stanje akutne hipoglikemije, u kojem je razina šećera u krvi vrlo niska zbog predoziranja inzulinom. Inzulinski šok je opasna komplikacija koju mogu doživjeti osobe s dijabetesom tipa 1 ili tipa 2 koje koriste inzulin.

Višak inzulina u tijelu nije samo posljedica predoziranja inzulinskim injekcijama, već i premalo konzumirane hrane, koja nije proporcionalna unosu inzulina ili preintenzivne tjelesne aktivnosti. Čak može doći i do inzulinskog šoka iako Diabestfriendovi ne rade te stvari, a proveli su kontrolu dijabetesa kao i obično,

U početku se simptomi inzulinskog šoka mogu činiti normalnim. Međutim, ovaj uvjet se ne smije zanemariti. Razlog je, ako se ne liječi odmah, inzulinski šok može postati vrlo ozbiljno stanje, uzrokujući da Diabestfriendovi izgube svijest i moraju biti odvedeni u bolnicu. Zapravo, ovo stanje može dovesti do kome ili smrti.

Stoga ne bi samo Diabestfriendovi trebali znati za ovo stanje, obitelj i bliski ljudi moraju znati i simptome inzulinskog šoka ili hipoglikemije. Na taj način mogu poduzeti odgovarajući tretman ako njihovi prijatelji s dijabetesom dožive ovo stanje. Evo potpunog objašnjenja inzulinskog šoka!

Pročitajte i: Evo što učiniti ako tijekom vježbanja doživite hipoglikemiju!

Što je inzulinski šok?

Hipoglikemija je stanje u kojem je razina šećera u krvi vrlo niska. Stanice u tijelu koriste šećer za proizvodnju energije. Inzulin, koji proizvodi gušterača, važan je za potpomaganje procesa unošenja šećera u stanice tijela kako se on ne bi nakupljao u krvi.

Visoke razine šećera u krvi zbog nedostatka inzulina dugoročno će oštetiti vitalne organe, kao što su srce, oči i živčani sustav. Tijelo regulira proizvodnju inzulina prema potrebi. Osobe s dijabetesom osjećaju nedostatak proizvodnje inzulina ili ako tijelo ne koristi učinkovito inzulin koji tijelo proizvodi.

Kako bi šećer ušao u stanice, inzulin se mora ubrizgati izvana kao lijek. Kada ubrizgati inzulin i kolika doza ovisi o stanju dijabetičara. Na primjer, tjelesna aktivnost i količina konzumirane hrane. Što je aktivnost aktivnija, općenito će se smanjiti potrebna doza inzulina.

Pa, hipoglikemija je reakcija ako u tijelu ima previše inzulina. Previše inzulina ubrzava proces snižavanja razine šećera u krvi. Tada, bez konzumacije hrane i tjelesne aktivnosti, razina šećera u krvi pada na opasne razine. Ova akutna hipoglikemija naziva se inzulinski šok.

Što uzrokuje inzulinski šok?

Postoji mnogo stvari koje mogu uzrokovati hipoglikemiju, uključujući:

  • Tjelesna aktivnost koja je aktivnija nego inače
  • Preskakanje obroka
  • Promjena vremena i količine konzumirane hrane nego inače
  • Ubrizgajte inzulin ili uzmite lijekove u različitim dozama i u različito vrijeme od uobičajenog
  • Prekomjerna konzumacija alkohola bez ravnoteže s hranom
Također pročitajte: Budite oprezni, hipoglikemija u osoba bez dijabetesa

Koji su simptomi inzulinskog šoka?

Simptomi inzulinskog šoka ili hipoglikemije mogu biti blagi, umjereni i teški. Primjeri blagih simptoma uključuju:

  • Vrtoglavica
  • osjetljiv
  • Nagle promjene raspoloženja ili stava
  • Glad
  • Znojenje
  • Povećan broj otkucaja srca

Kada hipoglikemija postane ozbiljna i uzrokuje inzulinski šok, simptomi na koje treba pripaziti uključuju:

  • Gubitak svijesti
  • Napadaj
  • Koma
  • Zbunjenost
  • Glavobolja
  • Poremećena ravnoteža tijela

Hipoglikemija ili inzulinski šok također se može pojaviti dok Diabestfriends spava. Simptomi uključuju:

  • Plakanje ili delirijus tijekom spavanja
  • Noćna mora
  • Osjećaj umora, osjetljivosti i buđenja kada se probudiš ujutro

Kako se nositi s inzulinskim šokom i kako ga spriječiti?

Ako imate blagu hipoglikemiju, najbolji način za podizanje razine šećera u krvi je jesti ili piti bilo što što sadrži šećer. Dovoljno 15 - 20 grama šećera obično je porastao šećer u krvi. Diabestfriends također mogu uzimati tablete šećera u krvi, koje se općenito mogu kupiti u ljekarnama.

Ostali grickalice koje mogu povećati razinu šećera u krvi uključuju:

  • Pola šalice obične sode
  • Šalica mlijeka
  • 1 žlica šećera
  • 1 žlica meda

Diabestfriends također mogu pitati liječnika o preporukama za druge grickalice za povećanje razine šećera u krvi. Nakon što pojedete međuobrok, pričekajte oko 15 minuta, a zatim ponovno provjerite razinu šećera u krvi. Ako je još uvijek nizak, uzmite još jedan užinu, a zatim pričekajte još 15 minuta prije nego što provjerite razinu šećera u krvi. Ponavljajte postupak dok se razina šećera u krvi ne vrati na normalu.

Pročitajte i: Budite oprezni, često hipoglikemija može oštetiti srčani ritam!

Ako vaši Diabestfriends dožive inzulinski šok i osjećaju se kao da će izgubiti svijest, odmah potražite liječničku pomoć. Zato je važno da ljudi oko Diabestfriendsa poznaju simptome inzulinskog šoka i razumiju kako ga pravilno liječiti. (UH/AY)

Izvor:

Zdravstveni sustav Sveučilišta Medicina. "Hipoglikemija (inzulinska reakcija)."

Američko udruženje za dijabetes. "Život s dijabetesom: hipoglikemija (niska razina glukoze u krvi)."

National Diabetes Information Clearinghouse. "Hipoglikemija."

MayoClinic.com. "Dijabetička koma."

Najnoviji postovi